Thursday, November 19, 2009

Laptop aku...




Sejak aku diberhentikan kerja kerana tiada peruntukan hampir 2 bulan lepas,
aku dah tak sibuk sangat.Maklumlah kat kampung .Terlalu banyak masa
yang terluang dan kebanyakkan masa aku gunakan bermain-main dengan laptop aku ni.

Mujur juga ada laptop 2nd hand ni yang aku beli daripada ipar aku dulu..kira-kira 3 tahun lepas. Walaupun model lama tapi masih ok lagi sebab aku jaga dengan baik.Cuma bahagian luarnya ada retak sedikit..Masa tu aku tau sedikit je tentang komputer tu...

Sekurangnya laptop inilah yang banyak berguna kepada aku..aku telah gunakannya masa kerja dan di rumah...dengan adanya komputer ni taklah juga aku bosan sangat.
Lagipun dengan adanya komputer sendiri ni dapatlah aku mempelajari lebih banyak tentang komputer dan IT.

Kata orang try n error lah tu...tapi aku bukan buat sembarangan tu..
Adalah juga bertanya dan mendapat tunjuk ajar daripada orang yang lebih tau tentang komputer ni.Terima kasih kepada mereka yang telah memberi tunjuk ajar .....

Setakat ni oklah juga,dah mampu nak reformat komputer sendiri dan maintenance..
Selain tu aku tambah pengetahuan aku tentang IT ni dengan membaca hasil tulisan pakar komputer kat internet tu dan ada juga membeli ebook dari mereka…

Cukuplah untuk kali ini…jumpa lagi..

No comments:

Post a Comment