Sunday, January 24, 2010

Internet Yang Teruk

Hari ni aku tak pergi kemana-mana. , aku demam. Sakit kepala aku dari semalam lagi. Tambahan pula aku kena format komputer anakbuah aku yang rasanya dah kena virus atau spyware tu. Dah tak dapat nak beroperasi lagi.Jadi terpaksalah aku format semula..

Aku format kepada windows xp..dari sistem operasi yang asalnya iaitu vista.
Cuma yang masalahnya driver cd yang dibekalkan tu dah tak serasi lagi dengan windows xp plak..Memang aku tau juga laptop model ni memang bermasalah dengan drivernya tu…Aspire 4315.

Masalah tu memang aku dah sedia maklum dan aku cuba guna software khas untuk mencari kat internet tu secara automatik..Yang jadi masalahnya pula dan buat aku
bengang tu ialah internet aku ni teruk.

Masa aku perlu internet ni plak dia buat hal..
Tentang lambat tu aku dah biasa sangat,cuma yang buat aku geram tu asyik terputus atau hang saja line internet tu..download dekat nak habis terputus pula..terpaksa mula semula...kena pula download tu ambil masa beberapa jam..hah tensionnya.

Aku tulis ni pun masa offline....
Dah dapat online aku copy/paste dan publish saja..
Line internet yang aku guna ni adalah celcom broadband yang prepaid tu..
pakai hp jadi modem dan kad sim hp aku sekali.

Kalau guna sim dan modem yang dijual kat kedai aku tak pasti pula..
Tapi aku dengar sama macam tu juga..maklumlah prepaid juga.
Lepas ni mungkin aku nak cuba broadband postpaid tu pula.
Ok kah tu..? Cuba dululah,harap lebih baik dan tak putus putus.
Kalau tidak rugi saja bayar kalau teruk juga.

Oklah .Jumpa lagi.Kepada follower aku ,terima kasih banyak-banyak.
Ada masa aku jengok-jengok blog korang..

No comments:

Post a Comment