Thursday, July 23, 2009

Semalam aku ikut ceramah Influenza A (H1N1) di SK Mukah...

Hari ni cuaca baik.Perjalanan ku ke tempat kerja dari Dalat agak selesa bukan seperti semalam.Semalam hujan lebat dari pagi-pagi lagi,aku terpaksa juga redah hujan tu dengan motosikal ke tempat kerja aku.Aku kesejukan sampai di pejabat..basah sikit.

Pagi ni tadi aku pergi dengan pasukan yang diketuai oleh Ahli Kaji Serangga buat 'larva survey' di kampung Bunut tu kejap. Dapatlah beberapa buah rumah setengah hari tu..Rasanya ada 6 buah rumah kalau tak silap yang ada jentik-jentik sama ada dalam atau luar rumah.



Petang ni aku kat pejabat je..
Semalam pula aku ada menyertai pasukan yang membuat ceramah kat SK Mukah..
Aku pergi dengan Ketua Unit kami (unit kawalan penyakit) dan Pegawai kesihatan Mukah dan seorang IK lagi..


Bos bos tu yang buat ceramah..aku setakat membantu apa yang patut..
Termasuk ambil bambar seperti dibawah nilah hehe..
Gambar gambar tu aku rakamkan dengan hanphone aku je..



penceramah kami..








Para cikgu dan yang tepi tu bos besar kami ,
Pegawai Kesihatan Bhg Mukah .




Budak budak ni cuba ulangi cara cuci
tangan yang betul seperti yang diajar..



Budak-budak tengah dengar ceramah..
dan tengok videonya sekali.



Aku takde kat situ.,belakang kamera ni ha.




Cuba ulang apa yang di ajar tadi..






IK Tarmizi buat demonstrasi cara cuci tangan yang betul..



Budak budak ni tengah ikut abang IK buat
demonstrasi cuci tangan...



Ada soalan ? Kena tanya...



Di akhir majlis..
Kami terima sijil penghargaan dan cenderamata
daripada Pengetua SK Mukah..
Terima kasih.

No comments:

Post a Comment