Friday, July 10, 2009

Pesta Balau Dalat...

Pada 4hb Julai yang lalu aku telah pergi ke tapak pesta/karnibal balau iaitu di stadium perpaduan Dalat.Aku pergi melihat lihat keadaan kat pameran sempena pesta balau pada hari sabtu 4hb Julai tu ....Hari lain aku tak pergi lagi termasuk malam tu.Aku dengar pada sebelah malam tu ada pertandingan karaoke.Pameran gerai sempena karnibal balau tu bermula 3hb hingga 5hb julai lepas..
Semasa jalan jalan melihat pameran tu aku sempat ambil gambar..apa apa saja yang terlintas
tu ..ni lah gambarnya..Sekadar berkongsi je..


Model rumah "belanga"




Sulang




Model "jalur" (Tempat memproses tepung sago secara tradisional)



Patung yang digunakan oleh kaum melanau dalam perubatan....


Model "belanga" (Tempat membuat biji sagu masak)


Pameran makanan ringan


Hasil kraftangan kaum iban
Permainan tarik tali..


























































No comments:

Post a Comment