Monday, July 20, 2009

M..,Kenangan Cinta Pertama....

Walaupun dah hampir sebulan aku berpisah dengan gf ku namun sesekali aku masih teringat padanya...aku masih mengenangkan kenangan indah dan suka duka ku dengannya.
Aku telah cuba membantu dia tika dia perlukan bantuan terutama membekal kredit hp..dan sokongan saat dia sakit..tp kini semua tinggal kenangan..
Kadang-kadang aku rasa bersalah dengan keputusan yang aku buat namun aku terpaksa lakukan..

Aku rasa sedih kerana terpaksa berpisah dengan insan yang dulunya ku sayangi .
Kenapalah ini harus berlaku saat aku dah betul-betul menyayangi seseorang dan mengharapkan dia akan menjadi orang yang pertama dan terakhir kucintai..
Namun apakan daya,aku terpaksa memilih..dan terpaksa berpisah..
.
Aku harap dia mampu bertahan dan tabah menghadapi semua ini..
Maafkan aku sekali lagi...
Biarlah ku simpan segala kenangan ini
Walaupun kadang-kadang aku menitiskan air mata
Bila mengenang kembali....dan saat ku tuliskan coretan ini
Air mata ku menitis lagi...

Kadang-kadang terfikir juga aku
Bila orang katakan bahawa cinta pertama memang sukar di lupa..
Dan aku akui kebenarannya bila aku begitu payah melupakannya...
Namun ku harap dia mampu lupakan aku dan berjumpa insan yang lebih baik..

Aku pernah minta dia jadi kawan atau adik angkat aku..
Namun dia enggan......jadi aku terpaksa lupakan semuanya....
Dan aku tak mengharap dia akan maafkan aku..
Cuma aku harap dia akan bahagia dalam hidup..serta sihat sejahtera..

Bagi diri ku sendiri...
Aku masih tak pasti adakah yang patah akan tumbuh
dan yang hilang akan berganti...
Kerana setakat ini aku masih sendiri...

Dan ...semoga dia dapat memahami apa yang aku lakukan
Kerana cinta tak semestinya bersatu
Dan dalam cinta harus ada pengorbanan....
Sama ada cinta pada insan dan cinta pada Tuhan...

No comments:

Post a Comment