Tuesday, July 21, 2009

Mengambil Slaid Darah....

Hari ni aku tak pergi mana mana..bosan juga.Duduk ofis, online kejap pastu jalan kesana -sini

dalam ofis.Kadang kadang keluar pergi pusing-pusing kat pasar tu,habis pusing-pusing balik

semula ke pejabat..Macamnilah bila takde kerja luar.Tapi kalau dah hujung bulan sibuklah sikit.



Hujung bulan kena buat laporan kerja dan buat tuntutan perjalanan dan kerja lebih masa.


Tapi dalam 2 bulan ni aku jarang pergi traveling,kuranglah juga pendapatan tu.


Nak harap gaji bulan bayar ansuaran motor,minyak , makan dan kredit hp aku pun kadang-kadang dah habis seminggu je..



Nak buat macam mana lagi kalau memang tak cukup..mujurlah minggu lepas ada traveling ke dalat tu.Adalah juga tuntutan RM 100 lebih tu..Tolong pasukan kesihatan Dalat ambil slaid darah untuk program filariasis. (untut)



Aku telah ditugaskan di SMK Dalat dan SMK Oya. Sempatlah juga aku ambil sedikit gambar masa kerja tu..



Macam-macamlah karenah budak-budak tu kerana takut di cucuk jarum tu..ada yang menjerit dan menangis..perempuanlah biasanya.Ada juga budak tu yang pengsan sebelum diambil darah kerana takut tengok darah pula..


Tapi semuanya berjalan lancar...cikgu dan pelajar terlibat telah memberi kerjasama yang baik .


Inilah antara gambar yang sempat aku ambil tu..untuk buat kenangan je..


Ni Kat SMK Dalat...(Dewan terbuka)



Gambar bawah ni semuanya kat dewan SMK Oya..











Oklah,kepala aku pun rasa pening ni..Kejap lagi nak pulang..jam dah cukup.


sebelum tu nak tengok perlawanan bolasepak kejap ..piala MuFa separuh akhir ni..bye.






No comments:

Post a Comment