Thursday, August 13, 2009

Aku pergi temuduga...


Semalam aku pergi temuduga untuk jawatan dalam kementerian kesihatan...

pelbagai jawatan.

Temuduga tu telah berlangsung dari hari Isnin lagi....

dan berakhir esok.


Macam-macam soalan yang di tanya..

termasuk menteri kesihatan dan isu semasa..

Mujurlah aku boleh jawab semua walaupun tak pasti sangat.. hehe..


Sebenarnya dah banyak kali juga aku pergi temuduga ..

setakat ni belum ada yang berjaya.


Tulah aku tak akan mengharap sangat akan berjaya kali ini...

yang lepas -lepas pun aku dapat jawab dengan baik dan penemuduga cakap ok pun tak dapat juga..Entahlah.


Aku pernah temuduga untuk pegawai Imigresen 2 kali dan attendant kesihatan baru-baru ini.
Semuanya tiada jawapan....maknanya tak dapat lah tu..

Tunggu dan lihat ajalah lagi nanti...Kalau dapat ok juga...

Dah bosan jadi pekerja bertaraf kontrak dah ni..gaji hari pulak.


Banyak kekurangan bergaji hari ni...elaun rumah tak ada,kerja hari minggu dan hari cuti sama macam hari biasa juga bayarannya.


Sesekali tengok tuntutan OT kawan yang dah tetap tu rasa tak sedap hati plak .Bukan apa,tuntutan mereka 1 jam dah mengalahkan Ot aku beberapa jam huhuhu...


Apa-apa pun harap-harap akan dapat kerja tetap pasni..



No comments:

Post a Comment