Thursday, August 6, 2009

Aduhhh ....pening kepala ni....


Rasanya lama dah aku tak update kan blog aku.Maklumlah awal bulan macam ni kena buat laporan kerja dan siapkan tuntutan perjalanan(claim).Yang ni mesti kena buat sebab melibatkan pendapatan hehe.Banyak perjalanan kerja luar,banyak juga claim nanti.Nak harap gaji mana cukup.


Sekarang nipun dah kering poket ni,gaji kami yang kontrak ni minggu depan baru keluar agaknya.Yalah..terpaksa berpuasa..dahlah pagi tak sarapan. Nak tak nak beli roti juga pakai tahan perut. Tinggal RM5 je lagi macam mana nak belanja esok..untuk makan dan minyak motor ...aduhhhh pening..


Beberapa hari ni aku rasa sedikit kurang sihat..tulah nak update blog ni pun rasa tak ada mood..takde idea plak sebab kepala dah pening.

Cuaca yang berjerebu seperti sekarang ni mudah menyebabkan demam...tapi jaga-jaga kalau anda rasa demam tu...kena buat pemeriksaan kesihatan sebab sekarang ni Influenza A. (H1N1 )sedang menyerang...ambil langkah berjaga-jaga.


Sebenarnya hampir satu hari ni aku banyak tolong kawan memformat komputer dan memasang semula program atau perisian yang perlu.Pasang program ni taklah masalah sangat cuma yang buat aku sakit kepala tadi ialah mencari driver yang diperlukan..Maklumlah tiada disk driver ,mungkin dah hilang agaknya.Mujurlah aku guna software khas iaitu Uniblue Driver Scanner..


Boleh tahan juga perisian ni. Selepas dipasang scan saja untuk melihat mana driver 'out of date' dan ia akan 'download' dan pasang jika perlu.Jika ada yang nak cuba bolehlah....ni link dia:



Oklah..rasanya cukup sampai di sini..

Kawan yang lain pun dah lama pulang..tinggal aku je kat ofis kerana update blog ni.

Akhirnya,waspadalah dengan Influenza A (H1N1)..jaga kebersihan.

No comments:

Post a Comment