Thursday, June 4, 2009

Bingung..

Entah apa yang aku nak tulis hari ni..mood aku tak baik sejak beberapa hari ni.Tak dapat nak fikir apa nak ditulis.. dah tulis sekerat pas tu hilang plak..maklumlah banyak yang terfikir dalam kepala ni.


Sekejap tadi adalah kawan aku ajak pergi minum kat luar tu tapi entah kenapa tiba-tiba aku rasa macam tak senang hati lalu pulang semula ke pejabat sebelum sampai ke tempat tujuan ..

Maklumlah aku pakai motor senang aja nak pusing balik...


Bukan apa, bila duit dah takde ni aku jadi takde mood . Tinggal cukup beli minyak je lagi..

Makan...petang nanti kat rumah ajalah. Banyak yang kena guna wang ni sedangkan gaji tak keluar lagi...tension.


Gaji agaknya keluar minggu depan...biasanya macam tulah.Kalau tak minggu pertama,minggu selepas itu.Jangan aja tak keluar langsung.Biasalah aku ni dikira gaji hari,ada kerja adalah gaji..

Kalau dah kira kontrak gaji hari memang macam nilah,walaupun dalam perkhidmatan awam ni.


Harap-harap hujung minggu ni adalah gaji tu..kalau tak,kena pinjam lagi..Bertambah pulalah yang kena dibayar..Kalau ada pendapatan lain kan bagus..Ada juga join affilliate dan entah apa-apa lagi kat internet tu tapi tapi lebih banyak duit keluar daripada yang masuk.


Suatu ketika dulu adalah aku langgan kredit prepaid celcom dari sebuah syarikat selama setahun.Boleh tahan juga kena keluar modal..Langganan pertama 4 keping sebulan,pastu lebih banyak pula.Semua modal tu cecah 4 angkalah juga.


Mulanya memang ok juga,kawan pun ada yang tolong jualkan.Maklumlah dapat komisen tanpa keluar modal..Adalah beberapa bulan aku dapat bekalan kad tu ..masa tu nampak macam ok je semua tetapi selepas hampir 6 bulan syarikat menyatakan terpaksa menghentikan operasi kerana mendapat komplen daripada seseorang/syarikat(aku tak ingat lagi dah).

Itulah alasan dia dan bahagian penguasa perdagangan tempatan menasihatkan mereka menutup operasi mereka.Mereka berjanji akan mengembalikan modal yang lebih tu kemudian secara berperingkat-peringkat katanya.Tapi yang pasti sampai sekarang sesen pun aku tak dapat lagi..
Rasanya adalah lebih seribu ringgit lagi tu..nak buat macamana..

Nak tau? Yang aku maksudkan syarikat yang jual kad prabayar separuh harga tulah..
Lupakan ajalah..banyak sangat dah aku kena macamtu.Tapi yang tulah yang terbanyak.Kawan-kawan sendiri pun kena hati-hati juga. Aku pun dah kena juga dengan kawan ni tapi taklah banyak sangat.Dah pinjam tak bayar-bayar lagi sampai sekarang.

Oklah.Cukuplah sampai sini dulu..Jumpa lagi.

No comments:

Post a Comment