Monday, June 29, 2009

Catatan Hujung Minggu....

Hari ini sabtu ,27hb Jun... aku pulang kampung.Cuba untuk menenangkan fikiranku yang tak menentu kebelakangan ini.Rasanya dah seminggu aku putus hubungan dengan awek aku..Namun aku masih teringat kat dia juga..terutama waktu aku takde apa yang nak dibuat ni.Aku harap dia dapat lupakan aku.....

Dulu aku selalu sms dia aja bila rasa bosan atau sunyi..sekarang dah tiada lagi..
Segalanya mungkin akan tinggal kenangan...nasib baiklah sekali sekala ada adik angkat aku bertanya khabar..

Kalau ada talian internet boleh juga aku pergi chating dengan kawan online tu..
Tapi kat kampung ni mana ada semua tu...belum daftar broadband lagi..
Mungkin aku akan pertimbangkan kemudian ..
Oleh itu aku cuba sibukkan diri untuk menulis draf blog ni dan bila dah kat tempat kerja tu nanti bolehlah aku update blog aku..

Masa aku nak pulang kampung tadi aku jalan-jalan dulu kat pekan tu..
Sempat pula aku tengok tapak projek ‘waterfront” pekan dalat tu.... aku ada ambil sedikit gambar..Aku sempat juga pergi ke tapak jambatan yang menyeberangi batang oya iaitu jambatan Dalat..

Pekerja sedang buat kerja mereka masa tu..rasanya mungkin tak lama sangat lagi nak siap. Kalau jambatan tu siap dapatlah aku kerja dari kampung pula..cuma agak jauh sikit..Untuk masa ni kami terpaksa guna perahu penambang untuk menyeberangi batang oya tu...Sampai seberang iaitu di kampung Brunei tu kena guna van pula ke kampung aku..tambang van tu Rm3 ..

Kalau tiap hari nak pergi kerja macamtu boleh bankrap tu...maklumlah gaji aku kecil je sebab tu aku menumpang di rumah uncle aku kat pekan tu..
Dari situ aku guna motor aku sendiri pergi kerja kat mukah tu..murah sikit...
Belanja minyak motor aku taklah banyak sangat..kira jimatlah juga..RM4 sehari...

Kat kampung ni aku tak pergi mana-mana..,setakat duduk rumah je..
Kadang-kadang pergi kedai berdekatan je..
Masa aku sedang duduk rehat sambil tenangkan fikiran kat tangga rumah aku tu, aku tengok budak-budak sedang asyik bermain ala kungfu..macam yang selalu kita tengok kat tv tu. Mereka siap gunakan pedang kayu pula...bahaya sunggguh aksi mereka tu.

Aku terfikir juga,betapa besar pengaruh filem atau iklan kepada golongan kanak kanak ni.Mereka ni golongan yang mudah terpengaruh.Itu dunia mereka,dunia yang tiada banyak masalah...dan kita pernah melaluinya dulu. Tapi kini segalanya telah berubah..

Aku bukan lagi seperti dulu ..seperti kanak kanak itu yang..riang selalu.
Aku hanya mampu mengenang kembali masa lalu....dan andai masa itu dapat kuundurkan,pasti akan ku perbetulkan segala kesilapan ku..

No comments:

Post a Comment