Tuesday, June 9, 2009

Pemeriksaan Kesihatan..

Hari ni aku menghadiri pemeriksaan kesihatan di hospital dekat dengan tempat aku kerja ni je.
Pemeriksaan ni memang khas untuk kami di jabatan kesihatan ni..wajiblah katakan..
Tapi baguslah,kalau tak wajib memang ada yang tak buat pemeriksaan tu..lagipun pihak atasan yang aturkan.Tak perlulah susah-susah buat janji temu.Aku pun dah lepas dah pemeriksaan tu.

Sebelum membuat pemeriksaan ni kita kena berpuasa pada malam sebelumnya sehingga pemeriksaan dibuat...pastu bolehlah nak makan atau minum.Kita boleh puasa selepas makan malam iaitu sebelum pukul 10 malam sehingga selesai pemeriksaan di buat...

Ini adalah bertujuan memastikan hasil pemeriksaan itu tepat..biasanya pemeriksaan darah ,air kencing,x-ray bahagian dada dan pemeriksaan denyutan jantung dilakukan.
Jika kita makan atau minum apa-apa sebelum tu mungkin akan menyebabkan pemeriksaan kandungan darah seperti gula tidak tepat..Lebih kurang macam tu lah..aku bukan tau sangat bahagian ni..

Apa-apa pun keputusan pemeriksaan tu akan diketahui beberapa hari kemudian..cuma pemeriksaan kadar denyutan jantung aku macam tak normal je..
Harap-harap tiada masalah..

No comments:

Post a Comment