Tuesday, June 30, 2009

Tentang Hidup Semalam,Esok Dan Seterusnya.......

Bila memikirkan tentang hidup...aku memikirkan tentang diri dan hidup ku..
Untuk hari ini,esok,lusa dan seterusnya..
Namun semalam telah aku lalui..dan ianya telahpun berlalu...
Cuma apa yang tinggal mungkin hanyalah suatu kenangan,
sama ada ianya pahit atau pun manis untuk di kenang...

Entahlah..bagi ku tiada apa yang harus ku banggakan dalam diriku..
Dari dulu hingga kini tetap sama..
Tiada kelebihan atau keistimewaan dalam diriku..
Namun aku tetap bersyukur kerana inilah diriku..
Dan ku tahu ada yang lebih teruk dari ku

Dan bila bicara tentang cinta,
Sememangnya cinta itu indah..saat kita bersama dan saling menyayangi
Namun sakitnya akan terasa bila terpaksa berpisah
Tak kira apa juga masalahnya,pasti ada yang terluka
Dan untuk dia yang hatinya terluka kerana keputusan ku
maafkan aku kerana terpaksa membuat pilihan....
Cinta tak semestinya bersatu.....itulah hakikatnya,,

Memikirkan tentang masa yang pergi dan yang bakal aku lalui
Pastinya usia ini akan bertambah hari demi hari
Sedangkan aku masih disini terus mencari
Sesuatu yang aku perlukan
Untuk terus hidup dan bersaing dalam arus kehidupan
harus ada punca pendapatan yang mampu bertahan
sedangkan aku cuma pekerja bergaji kontrak dalam jabatan kerajaan..

Entahlah...kadang- kadang semua ni buat aku rasa tertekan
Tambah lagi insan yang pernah kusayang terpaksa ku lepaskan..
Sesungguhnya aku tak pasti adakah yang patah kan tumbuh
dan yang hilang akan berganti ......

Yang pasti hidup ini sebuah perjalanan yang panjang
Dan selagi hidup selagi itu kita harus berjuang
sehingga hidup ini terhenti....

No comments:

Post a Comment